marți, 13 aprilie 2010

"Firma" sau simplu si curat ?!

Articolul asta poate fi considerat ca si un sondaj, insa mai mult mi-as dori sa fie o refulare impotriva tuturor celor care stramba din nas in fata unei haine, papuc sau in general produs pe care nu scrie pe el numele unei firme renumite (pana la urma orice produs e de firma, doar ca totul tine de publicitate si PR). 

Sunt sigur ca nu odata v-ati auzit prietenii, colegii, spunand ca au un anume produs de la firma X, produs care binenteles costa foarte mult. La fel sunt convins ca si foarte multe din produsele "de firma" s-au dus dupa foarte putin timp de folosinta. Imi vine sa intreb: De ce sa dau milioane pe ceva care ma va tine mai putin decat un alt produs, inzecit mai ieftin ?! Doar pentru a plati numele ?! Doar ptr ca numele firmei este foarte cunoscut, desi produsul in sine de multe ori, de foarte multe ori nu are nimic deosebit sau in plus fata de altul ?! Ca si in muzica de altfel .. Dj sau artisti cu nume foarte cunoscute, se fac de ras cand urca pe scena, comparativ cu altii mai putin cunoscuti ..

Nu de mult am avut ocazia sa vad o librarie, o cofetarie, telefoane si un club Giorgio Armani. Ma uitam in vitrina si ma intrebam daca designer-ul italian o sti sa faca ciocolata, sa scrie si atatea carti cate erau in vitrinele librariei sau o fi un bun Dj ?! In alta vitrina un ceas, Rolex, 6.000 euro. Ce are ceasul ala de 6.000 de euro ?! Ce face in plus fata de ceasul normal, luat de la coltul strazii sau de la un magazin de cartier ?! O geaca Louis Vuiton 1.800 de euro. Materialul, cusaturile, modelul acelasi ca la o geaca de Textila .. si atunci .. de ce as da 1.800 de euro ?! Alte vitrine, magazine .. tricouri, blugi, aparate electronice, etc etc .. preturi de ai fi zis ca cineva a pus un zero in plus. De ce ?! Pana la urma, fiecare produs isi are pretul lui, insa nu credeti ca unii exagereaza si sunt demni de greata, in special cei care-ti dau tie ca persoana un calificativ doar pentru cum esti imbracat ?! Daca esti imbracat modest, esti un nimeni, in schimb ce o haina scumpa, dar la aceiasi calitate ca si multe alte produse ieftine, te face sa fii mai interesant. Oare banii dati pe ceva de firma, iti da posibilitatea sa-ti daugi si ceva minte sau sa-ti schimbe caracterul in unul bun ?! Nu cred ..

Atata timp cat sunt imbracat cu gust, nu sa-ti sara ochii din orbite cand te uiti la mine, cat nu miroase a transpiratie in jurul meu sau nu sunt murdar .. zic ca sunt foarte ok.

Nu vreau sa se inteleaga ca nu apreciez nimic din ce e "de firma", insa sunt multe, FOARTE multe produse care nu merita nici macar a 20-a parte din pretul afisat si am o oroare pe persoanele care pun pret pe asa ceva, pe persoanele care nu concep sa-si cumpere un produs de la un magazin obisnuit doar pentru ca produsul e ieftin, chiar daca modelul e unul foarte dragut, materialul asemenea, insa doar pretul face diferenta.

Cumparam produsul sau numele lui ?!

PS: Daca nu intelegi ideea articolului, nu te mai obosi sa comentezi. M-am saturat sa sterg comentarii care din tot ceea ce am scris au inteles doar ca as avea ceva impotriva produselor de firma. Nu am nimic, dimpotriva, am si mentionat ca si eu la randul meu cumpar asa ceva. Singura mea problema, e ca unele produse, costa mult mai mult decat fac, doar pentru ca se cheama asa, singura mea problema e ca sunt produse care nu au nicio tangenta cu un designer de exemplu, dar doar pentru ca ii poarta numele, sunt "la moda". Pentru cel / cea care a scris ultimul comentariu: Cine a zis ca nu poti gasi jeans pe care sa ai cu ce sa-i asortezi si daca nu sunt de la aceiasi firma ?! Ce au in interior asa extraordinar, apa calda ?! Exact genul de persoane ca tine il destest. Diferentele de cele mai multe ori sunt insignifiante, greu de observat. Nu ai vazut niciodata produse care in unele magazine sa aiba un pret si altele identice, din toate punctele de vedere, in bazar, care sa coste mult mai putin ?! Daca nu, iti spun eu ca am vazut si chiar am si castigat un pariu pe tema asta.

Repet, daca nu intelegeti ideea articolului, nu va mai obositi sa comentati.

2 comentarii:

  1. Salut!Imi pare rau sa iti spun...dar din ceea ce spui tu se intelege ca intre adidasii din bazar si cei de firma e diferenta doar de pret...ca un ceas de la coltul strazii e acelasi cu un Rolex autentic si nu intelegi de ce diferenta de pret!Si DA o haina nu neaparat f. scumpa dar de calitate si cu o croiala buna,care nu se micsoreaza cu 2 numere la prima spalare...se diferentiaza pe un om care stie sa se imbrace!In unele chestii sunt deacord cu tine...cum ar fi ca brandul vinde,dar gandes-te te ca si aia la randul lor au cheltuieli de marketing!Bafta

    RăspundețiȘtergere
  2. Omule - un pret mai mare nu inseamna doar PR.
    Inseamna in primul rand calitate - care nu vine din 2 cusaturi trase pe un jeans.
    Orice nume cu adevarat important in moda are in spate nu 10 oameni care muncesc intr-un atelier de croitorie - si care lucreaza cum ii taie capul - ci 10 departamente care gandesc ce sa produca a cate cel putin 10 oameni.

    Incearca sa te documentezi ce inseamna sa faci o colectie - sa fii mereu in ton cu tendintele anului/sezonului si apoi ai sa intelegi.

    Nu poti compara niciodata 1 jeans luat din bazar sau de la un comerciant care-i aduce din Turcia sau mai rau India/China cu un Jeans produs de Levis. (pune mana pe material, uite in interior si vezi ce accesorii sunt inauntru)

    O alta chestie e ca "firma"/brandul asa cum le zici - iti pun in fata posibilitatea de a asorta orice produs din colectia lor cu acel Jeans (ptr ca ei propun si produc tinute - nu doar o pereche de jeansi)pe care sa-i asortezi cu o maleta in contrast luata de la vecinul de taraba/magazin.

    Legat de ceasuri - n-ai cum sa intelegi ... cand o sa ai bani destui cat sa-ti permiti un ROLEX ai sa intelegi de ce costa atat (atentie - nu 6000 ca sa-l cumperi, ca 6000 poate ai chiar acum, 6000 sa dai pe ceas si sa-ti mai ramana in cont 500.000)

    P.S. am exemplificat cu jeans-ul ptr ca asa mi-a venit - iti pot tine o disertatie pe tema pe care ai propus-o

    Numa' bine !!!

    RăspundețiȘtergere